Om iPads i engelskundervisningen – med fokus på Charlie & The Chocolate Factory

| 0 comments

iPads i engelsk-undervisningen – 5. klasse.
600583_10151624414089530_98268290_n
I forbindelse med integreringen af iPads i undervisningen, anvender vi denne i arbejdet med emnet: ”Charlie and The Chocolate Factory”.
Vi har set filmen, og arbejder på nuværende tidspunkt med uddrag af bogen, og tilhørende opgaver på iPad.
Uddrag af bogen er scannet ind, lagt i Dropbox sammen med tilhørende opgaver.
Vi anvender iPad´en som en anden mappe, da de fleste materialer ligger i denne.
Opgaverne lægges i mapper på dropbox’en som børnene har fuld adgang til – hjemme og på skolen.

Børnene løser opgaver, hvor de mundtligt svarer på spørgsmålene.
Opgaverne afleveres i dropbox – med masser af farver, lydfiler og billeder.
Lydfilerne er optaget på Hokusai eller i Book Creator. Opgaverne er ligeledes besvaret i book creator.
Dette er apps som børnene er fortrolige med – efter en grundig indføring i de forskellige apps i introduktionsugen.
Det talte sprog i engelskundervisningen kommer til udtryk på en anderledes, og sjovere måde, da børnene nyder godt af at lytte til egen og andres tale.
Selvtilliden højnes ved at børnene under fremlæggelserne responderer på andres og egen sproglighed. Det gør undervisningen mere “levende” og mere “fri”, da oplæsning og øvrige besvarelser er sket hjemme efter skoletid, eller andre steder end i det traditionelle klasseværelse.
Undervisningen foregår fælles i begyndelsen – med grundig gennemgang af hvad opgaverne og emnet består af. I dele af timerne har vi fælles oplæsning, og senere fælles gennemgang af opgaverne.
Børnene har, undervejs i arbejdet med forskellige opgaver, mulighed for at bevæge sig udenfor klasseværelset.

På skift fremlægges opgaver på klassens lærred, hvor også planen for timerne, og emnerne i engelsk præsenteres.

 

Apps nævnt i artiklen

Book-Creator    hokusai ikon dropbox-app-store-logo

 

Skriv et svar

Required fields are marked *.